Het avontuur zit erop..!

3 mei 2017 - Huizen, Nederland

Eergisteren hadden we onze laatste hele dag. We hebben s'ochtends lekker rustig aan gedaan bij het zwembad, rond een uur of 12 zijn we naar het strand gegaan. We wilden namelijk nog 1 ding doen, 2 jetski's huren! Na flink onderhandeld te hebben mochten we er inderdaad 2 gebruiken, voor de prijs van 1. Vervolgens hebben we 20 minuten met die dingen over de zee geknald, zo cool! Ze gingen ruim 70 km/h met flinke golven erbij waren dit dus af en toe flinke klappen.

Na deze adrenaline kick hebben we geluncht op het strand. De middag vloog alweer voorbij en voordat we het wisten zaten we al aan het avondeten. Dit was dan onze laatste hele dag.

Gisterochtend hebben we op ons gemak de koffers in gepakt, de scooter terug gebracht en onze vluchten in de gaten gehouden. Om 15.30 zouden we richting vliegveld vertrekken. Tijdens de lunch zag ik alleen in Mn mail dat onze vlucht van Bali naar Jakarta al een uur vertraging had, lekker begin dit.. Maar goed, we hadden tijd genoeg want onze vlucht van Jakarta naar Doha zou pas om 00.20 vertrekken.

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Denpasar moesten we naar het binnenlandse vluchten gedeelte. Omdat de meeste vluchtend vanaf Bali internationaal zijn was het nationale gedeelte maar heel klein en had dus maar 6 Gates. Onze voorzorgsmaatregelen om ruim 3 uur van tevoren aanwezig te zijn waren dan ook compleet overbodig. Alles ging heel voorspoedig, toen hadden we dus nog maar 1 ding te doen, wachten... Ondertussen hoorden we dat onze vlucht 1 uur 45 vertraging had. Als we onze volgend vlucht maar zouden halen dachten we...

Uiteindelijk vlogen we om 20.35 ipv van 18.50. Na 5 minuten in de lucht te zijn werden we allebei niet heel blij, we zaten midden in een grote onweersbui namelijk. Overal licht flitsen om ons heen en flinke turbulentie. Gelukkig duurde dit niet de hele vlucht.

Om 22.00 lokale tijd in Jakarta stonden we op de grond en hadden we onze bagage al, de schade leek dus mee te vallen. Ook op de luchthaven van Jakarta ging alles super snel. Onze vlucht naar Doha vertrok strak op tijd. Het was ondertussen half 2 s'nachts voor ons gevoel, ik heb dan ook bijna de hele vlucht kunnen slapen.

Vlucht nummer 2 zat er ook op. Nu hadden we 2,5 uur overstaptijd in Doha. Dit was precies genoeg om ergens wat kleins te eten en drinken. Ondertussen zit ook onze laatste vlucht van Doha naar Amsterdam er bijna op. Dit was een lekker comfortabele vlucht. We zijn ons besef ban tijd wel compleet kwijt. Het zou voor ons nu namelijk als 6 uur S'avonds moeten voelen terwijl we net ontbeten hebben en bijna in Nederland aankomen waar het 12 uur is.

Best gek dit, dit is mn laatste blog voor voorlopig namelijk. Vooral omdat ik dit de afgelopen 60 dagen om de dag gedaan heb..! En ik moet zeggen, het was best leuk om te doen ;) Ik hoop dat iedereen die ons gevolgd heeft het leuk vond om te lezen! Ik kan jullie vertellen dat wij in ieder geval een fantastisch avontuur beleefd hebben dat we nooit meer zullen vergeten !

1. Erna:
    Welkom thuis mannen!
  2. Mark:
    3 mei 2017
    Ik heb zeker enorm van de verhalen genoten Bas, gaf het gevoel er bijna bij te zijn. Wat een prachtige reis, was een belevenis, om nooit meer te vergeten. Nu vooral blij dat je weer heelhuids thuisbent.
  3. Giesjes:
    3 mei 2017
    Fijn dat je er weer bent bas! Was super leuk om mee te "reizen" met jullie door de leuke blogs te lezen!
    Voor nu lekker bijkomen van alles en vooral weer lekker genieten thuis en van iedereen.... en niet te vergeten de lekkere gekookte piepers! ;)
  4. Oma en Opa:
    Welkom thuis!
    Wij hebben met heel veel plezier al jullie blogs gelezen. Leuk om ook op deze manier met jullie mee te reizen. Nu eerst thuis acclimatiseren en dan weer het "normale" leven in.
  5. Ingrid:
    Welkom thuis, mannen!!!
    Wat héérlijk om jullie weer te zien, vast te pakken en alle verhalen en foto's face-to-face te horen en zien..!
    Jullie hebben een ónvergetelijk, actief en fantástisch avontuur samen mogen beleven...! Ik ben enórm trots op jullie..!! Jullie hebben het toch maar allemaal gefikst...!! KANJERS!!! Een ervaring die je voor je leven zal "meedragen"... Bedankt dat we deze avonturen via de blog mochten mee beleven!! Het maakte ook dat, ondanks jullie afwezigheid, jullie toch dicht bij ons waren...!
    Liefs,
  6. Manfred Grooten:
    5 mei 2017
    Hoi Bas,

Wij kennen elkaar helemaal niet maar kwam per toeval op jullie blog terecht. Ik heb ze met veel plezier gelezen! Dank!