Terug in de moderne wereld

25 april 2017 - Lovina, Indonesië

Gisterochtend vertrokken we naar onze allerlaatste bestemming, Seminyak. Om 9 uur werden we door een busje. We zaten vrij krap omdat het echt gemaakt was voor Aziaten. Toen er ook nog is veel mensen in moesten en er een Indiaas stel moeilijk ging doen omdat ze perse naast elkaar wilden zitten werd het helemaal lastig. Na een vrij oncomfortabele rit van 3 uur kwamen we aan in Seminyak. Met een Uber taxi  stonden we daarna zo bij ons hotel. Het hotel zag er echt keurig uit. We hadden het maar voor 2 nachten geboekt, maar hebben het ondertussen al bijgeboekt tot en met vrijdag.

Gistermiddag zijn we weer op zoek gegaan naar een scooterverhuur. Aangezien alles hier niet helemaal op loopafstand is, is dit echt ideaal met een scooter! Rond een uur of 5 zijn we richting centrum seminyak gereden, echt onwijs leuk maar ook heel westers. Veel dure kleding winkels, westerse restaurants, met westerse prijzen en zelfs nachtclubs. Niet echt authentiek  Bali meer maar wel erg leuk voor nu. Na hier een rondje gereden te hebben besloten we naar het strand te gaan. We hebben hier de prachtige zonsondergang bekeken vanuit een goede strandtent. Eindelijk weer een keer goede vis eten was super lekker!

Vanochtend ontbeten we in het hotel, daarna zijn we weer richting seminyak gereden. Dit keer met een andere missie, de kapper! We zijn allebei namelijk al ruim 8 weken niet geweest, dus het was wel goed nodig. We vonden een prima kapperszaak, anderhalf uur later stapten we er dan ook allebei tevreden uit. En dat voor nog geen 7 euro per persoon.

Na behoorlijk lang door het centrum van winkel naar winkel gelopen te hebben zijn we naar een lunchtentje gegaan. Heel toevallig had dit restaurant een Nederlandse eigenaar! Een ontzettend aardige man, hij vertelde ons van alles over het restaurant, zo ook dat Hier donderdag Koningsdag gevierd ging worden! Hier gaan we Zeker even terug dus donderdag.

Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hotel, het was namelijk echt een niet normaal hete dag, met gevoelstemperatuur 40 graden..! We hebben hier ff een paar uurtjes bijgekomen bij het zwembad, ook heerlijk soms. Net zijn we weer naar centrum Seminyak gegaan, we hebben hier bij een heerlijk Mexicaans restaurant gegeten.

Voor morgen staat een dagje kuta op de planning!

1. Nicole Ridders:
    25 april 2017
    wat gaat de tijd snel zeg! Is het bij de kapper een echte "coupe Bali" geworden of herkennen je ouders je straks nog wel op Schiphol??? ;-) Veel plezier nog daar samen.
  2. Karin:
    25 april 2017
    Hoop dat de Balinese kapper er n goede coupe in geknipt heeft.... gelukkig vindt Bas z'n haar niet heel belangrijk.....;-) Hier vandaag hagel en 8gr mannen.....wat een verschil!
    Nog 8 dagen, maar ik tel niet af hoor....;-) Haha
  3. Mark:
    Haha, 2 kale knikkers? Ben benieuwd
  4. Ingrid:
    26 april 2017
    Haha, zelfs tijd voor de kapper...!
    Ook Martijn vind z'n haar niet zo heel belangrijk , dus t feit dat jullie tevreden de "salon" verlieten, zégt wel wat..! Ga lekker verder in de relaxmodus, mannen!! En héél leuk dat jullie in t verre Azië ook een beetje Koningsdag meekrijgen! Geniet ze verder..!