Bangkok...

10 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Gistermiddag lokale tijd zijn we geland in Bangkok. We hebben een zeer relaxte en rustige vlucht gehad, bijna dan... In Doha hadden we maar een uur overstaptijd, dit bleek achteraf ruim genoeg te zijn.

Toen we in het vliegtuig van Doha naar Bangkok stapten checkte ik nog een keer of we alles hadden. PANIEK!! Ik was Mn tasje kwijt met paspoort, medisch-paspoort en portemonnee erin. Vervolgens ben ik als een soort op hol geslagen buffel het vliegtuig uitgestormd terug naar de gate. Gelukkig lag die daar nog onder een stoeltje, ik ben geloof ik nog nooit zo opgelucht geweest in Mn leven .

Maar goed, 3 uur lokale tijd kwamen we aan in het appartement van een vriend van Martijns vader. Echt een fantastisch appartement op de 23e verdieping met beneden een groot zwembad, heel goed begin dus! Na s'middags even gezwommen te hebben zijn we in de avond de stad in gegaan om wat te eten en een lokale sim-kaart te kopen. Door de gunstige vliegtijden hadden we amper last van een jetlag. Aangezien we allebei wel maar 4 uur hadden geslapen in het vliegtuig gingen we s'avonds vrij vroeg slapen.

Vannochtend zijn we om half 7 al opgestaan, we zijn namelijk als echte toeristen begonnen met een Co van Kessel fietstour door Bangkok heen. Dit was een ontzettend leuke tour, we zagen hier het 'echte' traditionele Bangkok. We fietsten door de kleinste steegjes en smalste paadjes, maar ook door gigantische chaotische straten met overal toeterende tuk tuk's.

Na de fietstour zijn we naar de wat pho gegaan, de enorme liggende Boeddha. Vervolgens hebben we een tuk tuk geregeld die ons 2 uur rondreed door Bangkok voor 2,5 euro , echt geen geld . We zijn een aantal keer gestopt, waaronder bij een soort backpackers reisbureau. Hier hebben we de nachtbus en boot naar Koh Tao geboekt, onze volgende bestemming. Zondagavond verlaten we Bangkok en gaan we daarheen.

Voor nu liggen we nog heerlijk in 32 graden bij het zwembad, zometeen eten we in het appartement mee en gaan we vanavond nog de stad in!

1. Karin:
    Wauw mannen wat gaaf!
    Bas.....tasje kwijt...?! Manman, dit zal je hopelijk niet nog n keer gebeuren....
    goed dat jullie bij zo'n backpackers reisburo geweest zijn zeg! Goed geregeld!
  2. Shad:
    10 maart 2017
    Hahahahahah, bijna was je een vluchteling zonder papieren. Klinkt goed Basje! Lekker genieten!! Veel plezier boys.
  3. Nicole Ridders:
    10 maart 2017
    Ha Bas, begon dus heerlijk die reis! Jij zult de komende weken extra alert zijn/blijven op je handtas. Goed bezig geweest al zeg. Al veel indrukken in korte tijd opgedaan.

gr. Nicole
  4. Mark:
    10 maart 2017
    OMG wat een stress, maar bij Bas komt het altijd weer goed. Veel plezier!!!
  5. Anny van den nieuwenhof:
    10 maart 2017
    Hallo mannen, fijn dat alles is goed gekomen,
    wil je mij niet laten schrikken Bas, en denk ook aan de heilige Antonius.
    Groetjes en veel plezier, oma.
  6. Giesjes:
    10 maart 2017
    Ohhhhh Basje...... misschien een tasje voor om je nek een idee? heeeeeee
    maar gelukkig goed gekomen!!
    Klinkt allemaal erg gaaf hoor, heel veel plezier!!!
  7. EvE:
    10 maart 2017
    Fietsen door een stad is by far de beste manier om een stad te leren kennen. Gaaf dat dat daar dus ook kan. Helemaal gaaf als je je laat fietsen! Dat hou je wel tot zondagavond uit daar. Niet te pittig eten ...
  8. Ingrid:
    12 maart 2017
    Succes mannen, met de reis naar Koh Tao!
    Het echte backpacken gaat beginnen...! :-)))
  9. Toon en Xandra:
    12 maart 2017
    Mooie reis Martijn, geniet van al het moois !