Overvolle markt tot luxe zwembad

12 maart 2017 - Bangkok, Thailand

Gisteren zijn we de dag rustig begonnen , om 10 uur ontbijten, daarna sporten en vervolgens afkoelen in het zwembad. Een prima manier om de dag te beginnen! Om 12 uur vonden we het rustig aan doen mooi geweest en besloten we om de stad in te gaan.

We pakten de bovengrondse metro naar een van de grootste markten ter wereld, de weekend markt. De markt had 15000 verschillende marktkraampjes en telt per dag 200.000 bezoekers. Ze verkochten hier werkelijk alles wat je kon bedenken, wel nep natuurlijk. Aangezien de zon behoorlijk scheen was het rond de 34 graden. Zo'n ongelofelijk drukke markt heb je dan na 2 uur ook wel gezien.

Na de lunch zijn we naar een enorme shoppingmall gegaan in het moderne centrum van Bangkok. Hier werden naast hele dure kleding ook auto's verkocht. Niet de normale auto's zoals je zou verwachten, maar Bentleys, Aston Martins en Lamborghini's.

Een tuk tuk bracht ons naar de volgende bestemming, de 'wat saket' een grote Boeddhistische tempel. Het enige minpunt was, was dat de tempel gesloten was... Volgende bestemming dus, een tuk tuk wilde ons voor 40 Baht ( 1 euro) Naar een aantal tempels brengen. Na ook deze 3 tempels gezien te hebben waren we wel klaar met al die tempels. Ze zijn namelijk wel allemaal anders , maar alles komt neer op een gouden Boeddha die aanbeden wordt.

Ook Khao san road ( de backpackersstraat) stond nog op ons lijstje van gisteren. We hebben hier gegeten in een super leuk restaurant en daarna nog even rond gelopen. Om de 10 meter vroegen Thaise mannetjes of we een pak wilden kopen , dat ze die dan volledig op maat zouden maken, als ze dat 15 keer vragen binnen 300 Meter ben je er op een gegeven moment ook klaar mee .

Rond een uur of 9 waren we thuis , we hadden toen nog alle tijd om een duikschool en hotel te boeken. Vandaag was voorspeld dat het 39 graden zou worden, niet te veel bewegen leek ons dus wel slim. Om 12 uur zijn we een uurtje gaan tennissen, wat achteraf een vrij slecht plan was aangezien de gevoelstemperatuur 41 graden was.... Snel afkoelen in het zwembad dus. We hebben daarna wat inkopen gedaan bij de supermarkt voor de busreis van vanavond.

Om 5 uur zijn we vertrokken richting treinstation, hier zitten we nu te wachten tot de bus gaat! Morgen ochtend komen we in Koh Tao aan, een eiland in het zuiden van Bangkok..!

In het foto gedeelte van de blog staan ondertussen ook een aantal foto's!

1. Oma en Opa:
    Hallo Bas en Martijn,
    Wat een leuke start hebben jullie gemaakt, maar na een paar dagen is het goed om uit de hectiek van Bangkok te vertrekken.
    Een nu op naar Koh Tao en om daar je duikbrevet halen. Goede reis vannacht voor jullie en op naar het volgende avontuur.
    Groetjes Oma en Opa
  2. Karin:
    12 maart 2017
    Goede reis mannen en Koh Tao moet prachtig zijn dus denk dat jullie je daar wel gaan vermaken! Zon, zee, strand, duiken, wat willen mannen van bijna 19 nou nog meer??
  3. Nicole Ridders:
    Ha Bas en martijn,

leuk om zo jullie reis te volgen. Al veel gezien en gedaan. De waterflesjes zullen jullie wel in voorraad hebben voor de warmte. Nu dus het echte Thailand per trein naar een wat rustiger plekje. Goeie reis!
  4. Pierre Sr.:
    13 maart 2017
    je gaat zo dik ouwe #ladyboys
  5. Ingrid:
    13 maart 2017